فروش برنج
خانه / برنج دودی / برنج دودی دم سیاه اعلا شمال و قیمت روز آن

برنج دودی دم سیاه اعلا شمال و قیمت روز آن

آیا تا به حال از برنج دودی استفاده نموده اید؟ چگونه برنج دودی میشود؟ آیا این برنج مضر بوده و برای استفاده مناسب نیست؟ چگونه دودی مناسب و باکیفیت تهیه کنید؟

این سوال ها و خیلی دیگر از سوال هایی که برای شما پس از مشاهده برنج دودی پیش می آید شاید پاسخی آسان و ساده داشته باشد.!دودی یکی از برنج های معروف مصرفی در شمال کشور میباشد که امروزه در بسیاری از شهرهای دیگر نیز مورد مصرف قرار میگیرد. برنج دم سیاه دودی  یکی از در بین برنج های دودی دیگر از کیفیت بالاتری برخور دار میباشد که به همین جهت در بازار با قیمت بالاتری نیز خرید و فروش میگردد. چرا برنج های دودی تولید میشوند؟

برنج دودی

در گذشته برنج برای خشک شدن نیاز به زمان بیشتر برای آفتاب خوردن داشت اما به دلیل اینکه در شمال کشور پس از برداشت برنج دیگر نمیتوانستند برنج ها را بیشتر آفتاب دهند و همچنین از سوی دیگر به دلیل رطوبت بالا در این استانها برنج ها را در بعضی از انبار بر روی سقف نگه داشته سپس زیر آنها آتش روشن میکردند و دود حاصله از آتش سبب میشود تا حشرات و موریانه های داخل برنج از بین برود و برنج مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد. حاصل سوال اینجاست که برنج های دودی مضر هستند و یا چه برنج های دودی باید استفاده نمود؟

برنج دودی

برنج اعلا دودی شمال

در سالهای اخیر شنیده شده است که برنج های دودی ضرر زیادی برای بدن دارند و از این رو مصرف این برنج را زیان بار میدانستند اما آیا مصرف این برنج که در گذشته در استان های گیلان بسیار شایع بود واقعاً سبب بیمارهای فراوان و امراض مختلف شده بوده؟ به راحتی میتوان به این ساوال پاسخ داد زیرا با نگاهی به گذشته میتوان به این موضوع پی برد که با تولید برنج دودی در گذشته نه تنها سلامت خانواده ها به خطر نیفتاده است بلکه مصرف این برنج سبب عمر بیشتر آن در انبار ها نیز شده است.

برنج دودی

حال باید بدانیم که چه نوع برنج های دودی وجود دارد و این برنج ها چه کیفیتی دارند.

انواع برنج های دودی

  1. برنج دودی دم سیاه
  2. برنج دودی هاشمی
  3. برنج دودی طارم
  4. برنج دودی شیرودی
  5. برنج دودی ندا
  6. برنج دودی جمشید
  7. برنج دودی فجر
  8. برنج دودی خزر

در بین برنج های بالا کیفیت برخی بیشتر از سایر میباشد.

تهیه برنج اعلا دودی شده شمال و قیمت آن

بسیار برای شما مهم است که برنج باکیفیت دودی شمال را تهیه نماید زیرا با این کار میتوانید طعم مطلوبی از این برنج را به خاطر بسپارید. پیش نهاد میکنیم حتماً از برنج های دودی بومی همچون دمسیاه استخوانی و یا هاشمی و حتی برنج جمشید استفاده نمایید زیرا دارای کیفیت های بسیار مناسب تری هستند. این برنج ها نسبت به برنج های معمولی حدود 1500 تومان تفاوت قیمت دارند و میتوان در بازار تهیه نمود. به خاطر داشته باشید که دودی تهیه نمایید که به روش سنتی و یا همان با کاه دودی شده باشد زیرا کیفیت بسیار مناسب تری دارد.

اگر به دنبال تهیه عمده و جزئی این برنج میباشید میتوانید با ما در تماس باشید.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مجتبی مقدس نژاد
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09116141142
شماره تلفن ثابت:01342126288
کانال تلگرام